Mottoet for CrossFit er, ”Vores speciale er, at undgå at specialisere os”.

CrossFit er en træningsform, hvor det gælder om at være alsidig i sine evner. Når du dyrker CrossFit, styrker du mange forskellige dele af din krop på en gang! Det er vigtigt fx ikke kun at være god til styrke, men også kondition. CrossFit stiller 10 kriterier op: Udholdenhed (cardio), stamina, styrke, power, balance, smidighed, koordination, speed, agility og præcision. Disse kriterier skal trænes lige meget, og det er også de kriterier som WODs arbejder ud fra. 

Træningen varierer meget, og man træner kroppen på forskellige måder hele tiden. Så den funktionelle, varierende og intense træning gør, at vi får det bedste udbytte. 




Sund livsstil på 100 ord:

Spis kød og grøntsager, nødder og kerner, lidt frugt, en smule stivelse og ingen sukker. Indtag mad i et niveau, der støtter din motion og sundhed. Øv og træn større løft, så din krop bliver stærkere og sundere. Styrk din muskelopbygning, så du både styrker ben, mave, arme og ryg. Ligeledes mestre de basale elementer af gymnastik, der fokuserer på kropsbevægelser, balance og smidighed. Cykel, løb, svøm, ro osv., effektivt. Bland disse elementer i så mange og forskellige kombinationer og mønstre, som kreativiteten tillader. Rutine er din største fjende. Bevar træningen kort og intens. Regelmæssigt lær, og træn nye sportsgrene.