Tilbage

Fokus på: Power WOD

CrossFit går ud på, at få det bredest mulige fundament for at være i form. CrossFits styrke ligger i variationen af træning over forskellige "træningsdomæner", som fx. styrke og hastighed, som tilsammen udgør begrebet POWER. Her får du et indblik i strukturen bag programmeringen af Power WOD og tankerne bag holdtypen.

A-del:
Den første del af timen består altid af et hovedløft. Hvis du følger programmet, vil du opleve at der kører forskellige forløb (cyklusser) med test (RM) og progressioner i belastning ud fra dit styrkemæssige udgangspunkt.

B-del:
Den anden del af timen består af assisterende øvelser til dagens hovedløft. Både for at gøre dig stærkere i de pågældende løft, og også for at træne sportsspecifikt til CrossFit. Derfor laver vi også meget unilateralt (en-sidet) træning, for at styrke din stabilitet til mere dynamiske bevægelser.  Sidst, men ikke mindst, vil vi gerne give dig mulighed for at arbejde med flere muskelgrupper end den primære, i den assisterende træning. 

Hvis du oplever, at blive begrænset af styrke på almindelig WOD, anbefaler vi at deltage på PowerWOD i en periode, for at stille dig bedre i workouts i fremtiden.

CrossFit går ud på at få det bredest mulige fundament for at være i form. CrossFits styrke ligger i variationen af træning over forskellige "træningsdomæner", som fx. Styrke og hastighed, som tilsammen udgør begrebet POWER. Her får du et indblik i strukturen bag programmeringen af Power WOD og tankerne bag holdtypen.

A del:
Den første del af timen består altid af et hovedløft. Hvis du følger programmet, vil du opleve at der kører forskellige forløb (cyklusser) med test (RM) og progressioner i belastning ud fra dit styrkemæssige udgangspunkt.

B del:
Den anden del af timen fokuserer på assisterende øvelser til dagens hovedløft. Både for at gøre dig stærkere i de pågældende løft, men også for at træne sport specifikt til CrossFit. Derfor laver vi også meget unilateralt (en-sidet) træning, for at styrke din stabilitet til mere dynamiske bevægelser.  Sidst men ikke mindst, vil vi gerne give dig mulighed for at arbejde med flere muskelgrupper end den primære, i den assisterende træning.

Øvelses valg, vil ofte indeholde lidt ”anderledes” øvelser, for at udfordre dig motorisk, samt skabe variation og træningsglæde.  

Hvis du af og til bliver er skeptisk overfor vægten på dagens workout,  så kan du med fordel komme på PowerWOD og ændre på balancen i din træning mod endnu mere styrketræning, i forhold til programmeringen på alm WOD.