Opstartsforløb
Vi anbefaler, at du melder dig på et af vores opstartsforløb. Så får du den bedste introduktion til CrossFit. Opstartsforløb foregår i alle boxe. Læs mere om vores opstartsforløb her
 
Bare spørg - Vi skal nok hjælpe dig!

Når du er nyt medlem i CrossFit Copenhagen, har du sikkert en masse spørgsmål - og du skal endelig bare spørge. Vi er her for at hjælpe dig! Både vores ansatte og  medlemmer er utrolig hjælpsomme, så hold dig ikke tilbage.

Den stærke klub-ånd i CrossFit Copenhagen

Det betyder virkelig meget for os, at alle føler sig velkommen. Vi arbejder hele tiden på at have et godt sammenhold, og en god ”klub-ånd” i alle vores boxe. Vores medlemmer kommer ikke kun for at træne, men også for det "ekstra" de får i CrossFit Copenhagen. Derfor gør vi meget ud af det sociale ved at afholde arrangementer, konkurrencer, fællestræninger osv. 

Det foregår på Facebook

Du kan like vores Facebook Page her, og dermed få de seneste nyheder. Desuden er det en god idé at melde dig ind i din boxs Facebookgruppe. Der bliver tit opdateret med billeder, videoer og nyheder. Og medlemmerne er rigtig gode til selv at arrangere sociale ting, træningsaftaler m.m.

Kirkens Facebookgruppe       Centralens Facebookgruppe       Klubbens Facebookgruppe
Fabrikkens Facebookgruppe       Boxens Facebookgruppe       Trykkeriets Facebookgruppe
Værkstedets Facebookgruppe
      Smedjens Facebookgruppe
      Posthusets Facebookgruppe
Maskineriets Facebookgruppe



Holdtræning

Vi kører ca. 800 hold om ugen i vores 11 boxe. "WOD" (Work Out of the Day) er dagens træning, som er ens i alle boxene. Fagord og termer bliver selvfølgelig forklaret på holdene, så man ikke er i tvivl om noget.

Udover den daglige WOD, har vi en række andre forskellige hold: WOD (stort hold), VL Hold, Kettlebell Hold, Styrkehold, Gymnastics, Mobility m.fl. Du kan læse mere om de forskellige hold her

Open Gym

Du har også mulighed for at træne på egen hånd i vores Open Gym, som er vores frie træningsarealer. Her kan du køre din egen træning eller finpudse din teknik. I nogle tidsrum kan du modtage hjælp fra en tilknyttet træner

Hvor meget skal du træne?

Det er meget individuelt, hvilken form man er i, når man starter til CrossFit. Vi anbefaler at starte ud med at træne 2-3 gange om ugen, så du kan vænne dig til træningen.

Beklædning:

Sørg for at have noget træningstøj på du føler dig tilpas i, og som du nemt kan bevæge dig i. Vi har ikke noget forbud eller påbud om bestemt tøj. 

Du bør have nogle gode - gerne flade - træningssko på, når du træner CrossFit. Vi anbefaler ikke at bruge løbesko med tykke såler, da de ikke giver nok stabilitet.

Vi har en aftale med Løbeakademiet, hvor alle CrossFit Copenhagens medlemmer får 15 % rabat på CrossFit-sko, som du får ved fremvisning af medlemskort. Se evt skoene på deres website.

Til mobility kan du have almindeligt træningstøj eller yogatøj på. Du skal kunne bevæge dig ordentlig i det. Vi træner i bare fødder, så du behøver ikke medbringe sko.

Diverse gode råd:

  • Husk at drikke vand – det bliver hårdt, og du kommer til at svede! Drik masser af vand inden, under og efter træning, så du ikke dehydrerer, og du bedre kan yde dit bedste.
  • Få en træningsmakker - det er ofte mere motiverende. På denne måde er vejen til succes kortere. Du kan evt. finde din nye træningsmakker ved at skrive inde på din boxs Facebook gruppe. 
  • Planlæg din træning og prioriter den! Skriv det ind i din kalender. Der er mange vigtige gøremål i hverdagen, men at pleje sin sundhed burde være et af de vigtigste.
  • Sæt et mål for din træning. Uanset om du ønsker at komme i dit livs form, tabe dig,  eller blive muskuløs, er det motiverende at have et konkret mål for din træning.
  • Skriv dine resultater ned. På denne måde kan du se dine forbedringer. På hjemmesiden kan du gå ind på din profil og registrere dine resultater. 
  • Arbejd på dine svagheder. Hvis man fx er begrænset i sin mobilitet, er det oplagt at tage på vores mobility-hold. Det samme gælder KBs, vægtløftning og andre øvelser. Hvis man har svært ved det, kan man med fordel tage på et specialhold og få bedre styr på teknikken, eller tage til open gym og få hjælp af en træner.

Booking:

Du kan booke hold via vores website, vores app "CFC Booking", og på bookingskærmen i boxene. Du kan booke 3 hold af gangen, max 2 hold om dagen og max 2 uger frem i tiden. Du skal fremmøde med dit medlemskort bookingskærmen i den pågældende box minimum 5 minutter før holdet går i gangHvis vi ikke registrerer dit fremmøde, vil du modtage en bøde på 39 kr. Hvis du ønsker at afmelde dig et hold, skal dette gøres senest 2 timer inden.

Medlemskort:

Du skal hente dit medlemskort i en af vores boxe, når du starter. Dette skal du bruge til at fremmøde ved bookingskærmen. Medlemskortet kan du hente på kontoret i alle en af boxene i receptionernes åbningstider. Åbningstiderne kan du se her.

FAQ
Du kan finde alle praktiske oplysninger, vedrørende medlemskab m.m. i CrossFit Copenhagen, ved at læse vores FAQ. Her er der ligeledes en kontaktformular, hvis du ikke kan finde det rette svar i FAQen. Hvis du endnu ikke er medlem hos os, kan du finde information om medlemskaber her og medlembetingelser her.

Vi glæder os meget til at byde dig velkommen!