Bare spørg. Vi skal nok hjælpe dig!

Når man starter som ny, har man sikkert en masse spørgsmål. Her kan du læse nogle gode råd til at komme godt i gang med at træne CrossFit. Hvis du er i tvivl om noget, så bare spørg. Vores trænere, studentermedhjælpere og de andre crossfittere skal nok hjælpe dig.

Den stærke klub-ånd i CrossFit Copenhagen
Det betyder virkelig meget for os, at alle føler sig velkommen. Vi arbejder hele tiden på, at have et godt sammenhold og en god ”klub-ånd” i alle vores centre. Vores medlemmer kommer ikke kun for at træne, men også for det "ekstra" de får hos CrossFit Copenhagen. Derfor gør vi meget ud af det sociale ved at afholde arrangementer, konkurrencer, fællestræninger osv.

Facebook
Du kan like vores Facebook Page her, og dermed få de seneste nyheder. Desuden er det en god idé at melde dig ind i centrenes Facebookgrupper. Her er medlemmerne rigtig gode til selv at lave sociale ting og træningsaftaler.

Kirkens Facebookgruppe       Centralens Facebookgruppe       Klubbens Facebookgruppe
Fabrikkens Facebookgruppe       Boxens Facebookgruppe       Trykkeriets Facebookgruppe
Værkstedets Facebookgruppe       Smedjens Facebookgruppe
      Posthusets Facebookgruppe




Holdtræning

Vi kører ca. 700-800 hold om ugen i vores ni centre. "WOD" (Work Out of the Day) er dagens træning, som er ens i alle centrene. Du kan se i WODs, hvordan træningen forløber. Fagord og termer bliver selvfølgelig forklaret på holdene, så man ikke er i tvivl om noget.

Udover den daglige WOD har vi en række andre forskellige hold: WOD (stort hold), VL Hold, Kettlebell Hold, Styrkehold, Gymnastics og Mobility. Læs mere om de forskellige hold her

Open Gym
Du har også mulighed for at træne på egen hånd i Open Gym. Her kan du finpudse din teknik. I nogle tidsrum kan du modtage hjælp fra en tilknyttet træner.

Hvor meget skal du træne?
Det er meget individuelt, hvilken form man er i, når man starter til CrossFit. Vi anbefaler at starte ud med at træne 2-3 gange om ugen, så du kan vænne dig til træningen.

Hvis du ikke har den store træningserfaring, har du mulighed for at få den bedst mulige start ved at tage på vores opstartsforløb. Se meget mere om vores opstartsforløb her.

Beklædning:
Sørg for at have noget træningstøj på du føler dig tilpas i, og som du nemt kan bevæge dig i. Vi har ikke noget forbud eller påbud om bestemt tøj.

Du skal have nogle gode - gerne flade - træningssko på, når du træner CrossFit. Vi anbefaler ikke at bruge løbesko med tykke såler, da de ikke giver nok stabilitet.

Vi har en aftale med Løbeakademiet, hvor alle CrossFit Copenhagens medlemmer får 15 % rabat på CrossFit sko, som du får ved fremvisning af medlemskort. Se skoene på deres website.

Til mobility kan du have almindeligt træningstøj eller yogatøj på. Du skal kunne bevæge dig ordentlig i det. Vi træner i bare fødder, så du behøver ikke medbringe sko.

Diverse gode råd:

  • Når du kommer til træning, så husk en vanddunk – det bliver hårdt og du kommer til at svede! Drik masser af vand inden, imens og efter træning, så du ikke dehydrerer og så du bedre kan yde dit bedste.
  • Det er ofte mere motiverende at have en træningsmakker. På denne måde er vejen til succes kortere. Via vores FB-grupper er det let at finde en at træne med.
  • Planlæg din træning og prioriter den! Skriv det ind i din kalender. Der er mange vigtige gøremål i hverdagen, men at pleje sin sundhed burde være et af de vigtigste.
  • Sæt mål for din træning. Uanset om du ønsker at komme i dit livs form, tabe dig, blive muskuløs eller andet er det motiverende at have et konkret mål for din træning.
  • Skriv dine resultater ned. På denne måde kan du se forbedringer. Her kan du bruge din profil på hjemmesiden til at registrere dine resultater.
  • Arbejd på dine svagheder. Hvis man fx er begrænset i sin mobilitet, er det oplagt at tage på vores mobilityhold. Det samme gælder KBs, vægtløftning og andre øvelser. Hvis man har svært ved det, kan man med fordel tage på et specialhold og få bedre styr på teknikken, eller tage til open gym og få hjælp af en træner.

Booking:
Du kan booke via vores website, vores mobil app og bookingterminalen i centrene. Du kan booke 3 hold af gangen, max 2 hold om dagen og 2 uger frem i tiden. Du skal fremmøde på centrets bookingstation minimum 5 minutter før holdet går i gang. Hvis du ønsker at afmelde dig et hold, skal dette gøres senest 2 timer inden.

Medlemskort:

Du skal hente dit medlemskort i et center, når du starter. Dette skal du bruge til at fremmøde ved bookingstationerne. Medlemskortet kan du hente på kontoret i alle centrene i kontorenes åbningstider. Åbningstiderne kan du se her.

FAQ
Du kan finde alle de praktiske oplysninger vedrørende medlemskab m.m. i CrossFit Copenhagen ved at læse vores FAQ. Her er der ligeledes en kontaktformular, hvis du ikke kan finde det rette svar i FAQen. Hvis du endnu ikke er medlem hos os kan du finde information om medlemskaber her og medlembetingelser her.

Vi glæder os meget til at byde dig velkommen!