Hold hos CrossFit Copenhagen
Alle hold varer 55 minutter. De fem minutter mellem hvert hold er dels trænerens mulighed for at få en pause, dels med til at sikre, at der er tid og plads til, at folk kan få ryddet op og komme ind og ud. 

Opstartshold

Opstartsholdet er til dig, der er ny hos CrossFit Copenhagen. Det kan anbefales at starte med dette hold, også selvom du enten har dyrket fitness, vægtløftning eller gymnastik førhen. Vi har sørget for, at programmet er skræddersyet til dig som ny crossfitter. På holdet lærer du de basale øvelser og bevægelser i CrossFit, og du vil få et indblik i, hvorfor vi træner, som vi gør. Din træningsglæde og dit udbytte af træningen vil være langt større med en god start på opstartsholdene - ikke mindst socialt. Der vil være en klar ”rød tråd” i undervisningen fra gang til gang, og de tillærte bevægelser vil løbende indgå i selve træningen. Hver time afsluttes med en WOD, hvor vi bruger de bevægelser og teknikker, der er blevet undervist i. 

Du kan læse meget mere om vores opstartshold her


WOD

WOD er en forkortelse for Workout of the Day. Der er en ny WOD hver dag, så du hele tiden får variation i din træning. Alle kan være med! WOD'en er ens i alle boxe den pågældende dag, og både nye som øvede medlemmer er velkommen på holdet. Timen indledes med en opvarmning, og træneren sørger for at gennemgå dagens øvelser.   Der er typisk plads til 15* på holdet, hvilket giver træneren god mulighed for at nå rundt til alle medlemmer og hjælpe uanset niveau.


WOD - Stort hold

”Simple but tough” er mottoet for stort hold. Holdet er til dig, der elsker at få pulsen op og få en træningstime med mindre fokus på styrkedelen af CrossFit. WOD’en på Stort Hold består typisk af mindre tekniske øvelser med mange gentagelser, og den laves ofte i teams af to eller tre. Et kendetegn er ydermere, at intensiteten er høj hele vejen igennem de 55 minutter. Der er plads til 24* personer på holdet. 

Vi anbefaler ikke dette hold til helt nye medlemmer, fordi antallet af deltagere gør, at træneren ikke har samme mulighed for at rette på dine øvelser, som på de mindre hold. 


Mobility

Til dig, som gerne vil blive smidigere og have fokus på en anden del af din træning, hvor du forbedrer din rækkevidde i dine led, så du nemmere kan udføre de bevægelser, der laves i CrossFit. Der er fokus på udstræk, balance, åndedrætsteknik og forøgelse af din kropsbevidsthed. Samtidig er det også med til at forebygge skader. Mobility er derfor et godt supplement til de øvrige hold og er en anderledes måde at styrke din krop på. Træningen varierer afhængigt af trænerens tilgang og baggrund. Der er plads til 15* på holdet.


Styrkehold

Styrkeholdet er til dig, der gerne vil blive stærkere. På styrkeholdet bliver du stærkere, mens du få forbedret din teknik i de store løft: squat, pres og dødløft. Træningen består af en fælles opvarmning, en styrkedel på ca. 30 min. og afsluttes med assistance-øvelser. Styrkeholdene er bygget op omkring en cyklus på syv uger, der afsluttes med en test af ens maksløft. Det er en fordel at følge en cyklus, men det er ikke et krav, og alle er altid velkomne.

Træningen foregår som udgangspunkt efter følgende inddeling:  
  • Mandag og lørdag: Squat (Front Squat eller Back Squat)
  • Tirsdag og onsdag: Overkrop (Press eller Træk)
  • Torsdag og søndag: Dødløft eller hoftedominante bevægelser*
OBS: Kan variere fra box til box. 

VL-hold
VL står for vægtløftning. Vægtløftningsholdet er til dig, der ønsker at blive bedre til Snatch og Clean & Jerk. Inden du hopper på VL-holdet, er det en fordel at have styr på de grundlæggende øvelser i CrossFit og mestre både front og overhead squat på et vist niveau. Spørg din træner, hvis du er i tvivl, om du er klar til VL-holdet. 

Øvet WOD

Holdet er for øvede medlemmer, der mestrer alle de grundlæggende øvelser og forskellige løft. Øvelser og workouts kan skaleres efter behov, men er du i tvivl, om du er klar til Øvet WOD, så spørg din træner først! 


Gymnastics WOD

Til dig, som gerne vil være bedre til de mange gymnastiske elementer i CrossFit, som f.eks. kipping pullups, muscle ups og håndstand. Alle niveauer får udbytte af disse timerEn time indeholder flere af de nævnte elementer, og programmet er det samme i en måned af gangen, så du kan se dine forbedring fra uge til uge. 


ODW (Outdoor WOD)

Til dig, der er til hård og sjov træning under åben himmel. Vi benytter kun kropsvægtsøvelser, og der fokuseres primært på udholdenhed. Dette hold er for alle, både nybegyndere og øvede. Bonus er, at du får frisk luft, dyrket CrossFit og ikke mindst  en masse socialt samvær. Du booker holdene inde under Østerbro. På Østerbro mødes vi i Fælledparken ved fodboldbanerne. Tag endelig din ven med! Medlemskab af CrossFit Copenhagen kræves ikke.


KB-Hold (Kettlebell hold)

Kettlebell-holdet er for dig, der synes, det er sjovt at lave øvelser med kettlebell. På holdet lærer du både nye kettlebell-øvelser og får finpudset din teknik i de mere klassiske løft med kettlebells. Her får man både sved på panden og har det sjovt med dette simple, men meget effektive træningsredskab. Progammet tilrettelægges af den enkelte træner, og der findes ikke en kalender for holdet. Der er plads til 15* på holdet. 


CrossFit MOMs

CrossFit MOMs er et hold for mødre og deres babyer. Træningen varer imodsætning til de normale hold halvanden time, så der er god tid til både at træne og sørge for babyen undervejs. Under træningen bliver der ikke spillet høj musik, og træningsniveauet er tilpasset din form efter fødslen. Der er mulighed for, at din baby kan ligge i barnevognen i gården/på gaden (afhængigt af boxen) eller kan komme med inden for til træningen. Der er plads til 15* på holdet, og træneren planlægger selv undervisningen.

CrossFit MOMs finder du for tiden i...

Kirken: 
  • mandag kl. 11:30-13:00
  • tirsdag kl. 9:30-11:00
  • onsdag kl. 11:00-12:30
  • torsdag kl. 11:00-12:30
  • fredag kl. 10:00-11:30
Værkstedet:
  • mandag kl. 10:00-11:30
  • torsdag kl. 10:00-11:30
Boxen:
  • tirsdag kl. 10:00-11:30
Posthuset: 
  • mandag kl. 10:00-11:30
  • tirsdag kl. 09:00-10:30
  • fredag: kl. 09:30-11:00
Kogeriet: 
  • fredag kl. 09:00-10:30
Klubben:
  • onsdag kl. 09:00-10:30
  • torsdag kl. 10:00-11:30
Smedjen:
  •  mandag kl. 10:00-11:30
Centralen:
  • tirsdag kl.10:00-11:30
  • torsdag kl. 11:00-12:30
Trykkeriet:
  • onsdag kl. 09:00-10:30
  • fredag kl. 10:00-11:30
Snedkeriet:
  • mandag kl 10.30-12.00
  • torsdag kl. 10:30-12:00
Læs mere om Moms her.

CFC Kids og CFC Teens
CrossFit Kids og CFC Teens er for børn fra 5-14 års alderen. Holdet er delt op i to, så der er et hold for de 5 til 8-årige og et for de 9 til 14-årige. På holdene bruges der ikke tunge vægte, men i stedet for arbejder vi med forskellige kropvægtsøvelser. Børnene får også lov til at bruge specielle CrossFit-redskaber. De øvelser, vi laver med børnene, er med til at udvikle deres motorik, kropsfornemmelse og koordination. Vi skubber, trækker, løber, kaster, klatrer og hopper - og mest af alt har vi det hammersjovt. Der er mulighed for at træne børnehold i udvalgte boxe. Se mere under "Booking" eller "Tider". Der er plads til mellem 10 og 12 på holdene. Derudover har forældrene mulighed for at træne på et af de øvrige hold imens. 

Hero WOD

For de øvede medlemmer, der er til lange og ekstremt hårde WODs. Det forventes, at man er øvet og dermed mestrer alle de grundlæggende øvelser. WODen tager næsten hele timen, så du skal varme op inden. Spørg din træner, hvis du er i tvivl, om du er klar til Hero WODs. Træneren bestemmer WOD'en, der bliver lagt op i de individuelle Facebookgrupper. 


Open Gym

Open Gym er til dig, der gerne vil træne på egen hånd. Der er mulighed for at træne sin teknik eller lave en WOD. Vores træningsfaciliteter står til rådighed for alle medlemmer. 

NB: Som på de øvrige hold, skal der altid fremmødes til Open Gym, selvom der ikke kræves booking. 


*Antallet af deltagere på holdet kan variere fra box til box og sal til sal afhængig af størrelsen på salen. 


popup