Intro (gratis)
Kom og få en forsmag på, hvad en CrossFit træning rent faktisk er - du vil på egen krop opleve, hvorfor træningen er både motiverende og effektiv. Timen starter med en grundig opvarmning, og derefter gennemgås teknikken i øvelserne, inden vi laver WOD'en (Workout Of the Day). Efter WOD'en fortæller din træner om selve træningsformen, og besvarer spørgsmål. Varighed: Ca. 1 time. 
Book en gratis introtime her 

Opstartsforløb
Opstartsforløbet er et forløb på fire træninger over to uger. I alle to uger er det de samme medlemmer og den samme træner, der er tilknyttet holdet. På opstartsforløbet vil du lære de basale og fundamentale bevægelser vi bruger i CrossFit, og du vil få et indblik i hvorfor vi træner som vi gør. Du vil ligeledes blive introduceret for mange af de begreber vi bruger i den daglige træning og som er specifik for CrossFit. På hver time vil der være et bestemt fokus og bestemte bevægelser, der undervises i. Der vil være en klar ”rød tråd” i undervisningen fra gang til gang, og vi vil løbende begynde at bruge de lærte bevægelser i selve træningen. Hver time afsluttes med en WOD, hvor vi bruger de bevægelser og teknikker der er blevet undervist i. Du kan læse meget mere om vores opstartsforløb her

WOD
WOD er en forkortelse for Workout of the Day - altså dagens træning. Der er en ny WOD hver dag, så du hele tiden får variation i din træning. Variationen ligger i antal gentagelser, øvelser, vægt, tidsrammen, antal runder og sammensætningen af øvelserne. WOD'en er ens i alle boxe den pågældende dag, og både nye som øvede medlemmer er velkomne på holdet. I timen er der en opvarmning, en styrke og teknik del der har til formål at forbedre din styrke og sørge for at bevægelserne udføres korrekt. 

WOD - Stort hold
Holdet er for dig, der er vild med de knap så tekniske workouts, hvor "simple but tough" er mottoet. Der er plads til 24 personer på holdet, så der er garanti for masser af energi og fed stemning. 

VL-hold
Vægtløftningsholdet er for dig, der ønsker at blive bedre til Snatch og Clean & Jerk. På holdet fokuseres der på forskellige tekniske øvelser og variationer, der forbedrer din teknik. Med forbedret teknik vil du kunne løfte endnu tungere. Inden du hopper på VL-holdet, er det en fordel at have styr på de grundlæggende øvelser i CF og mestre både front og overhead squat. Spørg din træner, hvis du er i tvivl, om du er klar til VL-holdet. 

Øvet WOD
Holdet er for øvede medlemmer, der mestrer alle de grundlæggende øvelser og forskellige løft. Træningen består af en fælles opvarmning, en styrkedel og afsluttes typisk med en kort, tung metcon med fuld skrald på. Er du i tvivl, om du er klar til Øvet WOD, så spørg din træner først! 

Gymnastics WOD
Vi du gerne være bedre til de mange gymnastiske elementer, der indgår i CrossFit, så er dette hold noget for dig. Her fokuseres der på en række forskellige øvelser som f.eks. kipping pullups, muscle ups, levers og håndstand. En time indeholder flere af de nævnte elementer, og programmet er det samme i en måned af gangen, så du kan se forbedring fra uge til uge. 

Styrkehold
Styrkeholdet er for alle, der gerne vil blive stærkere. På styrkeholdet kan man blive bedre til at løfte tungt og forbedre sin teknik i de store løft. Træningen består af en fælles opvarmning, en styrkedel på ca. 30 min. og afsluttes med assistanceøvelser. Træningen foregår som følger: · 
  • Mandag og lørdag: Squatvariant (Front Squat eller Back Squat)
  • Tirsdag og onsdag: Overkrop Press og Træk
  • Torsdag og søndag: Dødløft (eller Hoftedominante Bevægelser) 

Mobility
Til mobility laver vi en blanding af forskellige udstræknings- og smidighedsøvelser inspireret af yoga, pilates etc. Vi kommer hele kroppen igennem hver gang, og du vil over tiden få glæde af de mange positive effekter af denne form for træning. Træningen varierer lidt afhængigt af trænerens tilgang og baggrund og er et glimrende supplement til vores øvrige hold. 

ODW (Outdoor WOD)
Holdet er for medlemmer, der er til hård og sjov træning under åben himmel. Vi benytter udelukkende kropsvægtsøvelser, og der fokuseres primært på udholdenhed. Du booker holdene inde under hhv. Østerbro eller Amager. På Østerbro mødes vi i Fælledparken ved fodboldbanerne. På Amager mødes vi for enden af Italiensvej ved volleyballbanerne. 

KB-Hold (Kettlebell hold)
På Kettlebell Hold er træningen primært bygget op omkring kettlebelløvelser. Dette er et hold, hvor man både lærer nye kettlebelløvelser, og får finpudset sin teknik i de mere klassiske løft fra kettlebellsporten. Her får man både sved på panden, og har det sjovt med dette simple men effektive træningsredskab.

CrossFit MOMs
CrossFit Mom er et hold for mødre og deres babyer. Holdet varer 1,5 time, så der er god tid til både at træne og blive forstyrret lidt undervejs. Der bliver ikke spillet høj musik, og niveauet er tilpasset til din form og dit niveau. Din baby kan enten stå ude i gården lige uden for vinduet i barnevognen eller være med indenfor. Holdet fungerer derudover som alle andre hold, så du kan frit melde dig på fra gang til gang, afmelde to timer inden, og det koster naturligvis ikke ekstra. 
CrossFit MOMs hold er for tiden i:
  • Kirken (2 gange om ugen)
  • Værkstedet (1 gang om ugen)

CrossFit Børnehold
Børneholdet er et tilbud til de helt unge i alderen 5-14 år. Vi har delt børnene op i to hold så vi har hold for 5-8 år og 9-14 år. Holdene kører i Kirken, Fabrikken, Værkstedet og Posthuset både i hverdagen og weekenden. Forældrene har mulighed for at træne på normalt hold eller Open Gym samtidig. På børnehold bruges der ikke tunge vægte, men egne kroppe og specielle CrossFit redskaber. Vi udvikler børnenes motorik, kropsfornemmelse og koordination. Vi skubber, trækker, løber, kaster, klatrer og hopper - og mest af alt har vi det hammersjovt!

Hero WOD
Hero WOD er for de øvede medlemmer, der er til lange og ekstremt hårde WODs. Det forventes, at man er øvet og dermed mestrer alle de grundlæggende øvelser samt de forskellige løft. WODen tager næsten hele timen, så du skal varme op inden. Spørg din træner, hvis du er i tvivl, om du er klar til Hero WODs.

Open Gym
I dette tidsrum står vores træningsfaciliteter til rådighed for alle vores medlemmer, og det kræver ikke booking. Her kan trænes på egen hånd; laves WODs, trænes teknik eller lignende. Ligger timerne i forlængelse af andre hold, vil der altid være en træner til rådighed. NB: Der skal altid fremmødes til Open Gym, selvom der ikke kræves booking. Fremmøde sker på skærmen som ved almindelige hold. Du finder Open Gym øverst på listen over hold.