Opstartsforløb

Opstartsholdet er til dig, der er ny hos CrossFit Copenhagen. Det kan anbefales at starte med dette hold, også selvom du enten har dyrket fitness, vægtløftning eller gymnastik førhen. Vi har sørget for, at programmet er skræddersyet til dig som ny crossfitter. På holdet lærer du de basale øvelser og bevægelser i CrossFit, og du vil få et indblik i, hvorfor vi træner, som vi gør. Din træningsglæde og dit udbytte af træningen vil være langt større med et forløb - ikke mindst socialt. Der vil være en klar ”rød tråd” i undervisningen fra gang til gang, og de tillærte bevægelser vil løbende indgå i selve træningen. Hver time afsluttes med en WOD, hvor vi bruger de bevægelser og teknikker, der er blevet undervist i. 

Opstartsforløbet består af fire undervisningstimer fordelt på to uger. 

Du kan læse meget mere om vores opstartsforløb her


WOD

WOD er en forkortelse for Workout of the Day. Der er en ny WOD hver dag, så du hele tiden får variation i din træning. Alle kan være med! 

WOD'en er ens i alle boxe den pågældende dag, og både nye som øvede medlemmer er velkommen på holdet. I timen er der en opvarmning og en styrke og teknik-del, der har til formål at forbedre din styrke og sørge for at bevægelserne udføres korrekt. Der er plads til 15 på holdet, og dette giver god mulighed for træneren at hjælpe dig i de forskellige dele af træningen. 


WOD - Stort hold

”Simple but tough” er mottoet for Stort hold. Dette hold er til dig, som elsker at få pulsen op og få en effektiv træningstime. WOD’en består af lette tekniske øvelser, gruppe-workouts, og mange gentagelser, hvor din udholdenhed og kondition, bliver sat på prøve. WOD’en varer mellem 15-25 min.

Stort hold er træningen, hvor det er simple øvelser, men intensiteten er høj hele timen igennem. 

Der er plads til 24 personer på holdet. Vi anbefaler ikke dette hold til helt nye medlemmer, fordi antallet af deltagere gør, at træneren ikke har samme mulighed for at rette på dine øvelser, som på de mindre hold.


Mobility

Til dig, som gerne vil blive smidigere. Du forbedrer din rækkevidde i dine led, så du nemmere kan udføre de bevægelser, der laves i CrossFit. Der er fokus på udstræk, balance, åndedrætsteknik og forøgelse af din kropsbevidsthed. Samtidig er det også med til at forebygge skader. Mobility er derfor et godt supplement til de øvrige hold, og er en anderledes måde at styrke din krop på, samtidig med du slapper mentalt af. Træningen varierer afhængigt af trænerens tilgang og baggrund. Der er plads til 15 på holdet. 


Styrkehold

Styrkeholdet er for dig, der gerne vil blive stærkere. På styrkeholdet bliver du stærkere, mens du få forbedret din teknik i de store løft: squat, pres og dødløft. 

Træningen består af en fælles opvarmning, en styrkedel på ca. 30 min. og afsluttes med assistance-øvelser. 

Træningen foregår som følger: · 
  • Mandag og lørdag: Squat-variant (Front Squat eller Back Squat)
  • Tirsdag og onsdag: Overkrop Press og Træk
  • Torsdag og søndag: Dødløft eller hoftedominante bevægelser.

VL-hold
VL står for vægtløftning. Vægtløftningsholdet er for dig, der ønsker at blive bedre til Snatch og Clean & Jerk. Inden du hopper på VL-holdet, er det en fordel at have styr på de grundlæggende øvelser i CrossFit, og mestre både Front og Overhead Squat på et vist niveau. Spørg din træner, hvis du er i tvivl, om du er klar til VL-holdet. 

Øvet WOD

Holdet er for øvede medlemmer, der mestrer alle de grundlæggende øvelser og forskellige løft. Er du i tvivl, om du er klar til Øvet WOD, så spørg din træner først! 


Gymnastics WOD

Til dig, som gerne vil være bedre til de mange gymnastiske elementer i CrossFit, som f.eks. kipping pullups, muscle ups og håndstand. Alle niveauer får udbytte af disse timerEn time indeholder flere af de nævnte elementer, og programmet er det samme i en måned af gangen, så du kan se dine forbedring fra uge til uge. 


ODW (Outdoor WOD)

Til dig, der er til hård og sjov træning under åben himmel. Vi benytter kun kropsvægtsøvelser, og der fokuseres primært på udholdenhed. Dette hold er for alle, både nybegynder og øvet. Bonus er, at du får frisk luft, dyrket CrossFit og ikke mindst  en masse socialt samvær. 

Du booker holdene inde under hhv. Østerbro eller Amager. På Østerbro mødes vi i Fælledparken ved fodboldbanerne. På Amager mødes vi for enden af Italiensvej ved volleyball-banerne. 

Tag endelig din ven med! 


KB-Hold (Kettlebell hold)

Kettlebell holdet er for dig, der synes det er sjovt at lave øvelser med kettlebell.  På holdet lærer du nye kettlebell-øvelser og får finpudset din teknik i de mere klassiske løft med kettlebells. Her får man både sved på panden, og har det sjovt med dette simple men meget effektive træningsredskab. Der er plads til 15 på dette hold. 


CrossFit MOMs

CrossFit MOMs er et hold for mødre og deres babyer. Træningen varer 1,5 time, så der er god tid til både at træne og sørge for babyen undervejs. Under træningen bliver der ikke spillet høj musik, og træningsniveauet er tilpasset til din form. Der er mulighed for, at din baby kan ligge i barnevognen i gården, lige ud til vinduet, eller kan komme med inden for til træningen. Holdet fungerer som de øvrige hold. Der er plads til 15 på holdet. 


CrossFit MOMs afholdes for tiden i:
  • Kirken (2 gange om ugen)
  • Værkstedet (1 gang om ugen)
  • Boxen (1 gang om ugen)
  • Posthuset (2 gange om ugen)

CrossFit Børnehold
CrossFit Børnehold er for børn fra 5-14 års-alderen. Holdet er delt op i to, så der er et hold for de 5-8-årige og et for de 9-14-årige. På børneholdene bruges der ikke tunge vægte, men i stedet for arbejder vi med forskellige kropvægtsøvelser. Børnene får også lov til at bruge specielle CrossFit redskaber. De øvelser, vi laver med børnene, er med til at udvikle deres motorik, kropsfornemmelse og koordination. Vi skubber, trækker, løber, kaster, klatrer og hopper - og mest af alt har vi det hammersjovt.

 

Der er mulighed for at træne børnehold i Kirken, Fabrikken, Værkstedet og Posthuset i alle ugens dage. Der er plads til mellem 10 og 12 på holdene. Derudover har forældrene mulighed for at træne på et af de øvrige hold imens. 


Hero WOD

For de øvede medlemmer, der er til lange og ekstremt hårde WODs. Det forventes, at man er øvet og dermed mestrer alle de grundlæggende øvelser. WODen tager næsten hele timen, så du skal varme op inden. Spørg din træner, hvis du er i tvivl, om du er klar til Hero WODs.


Open Gym

Open Gym er til dig, der gerne vil træne på egen hånd. Der er mulighed for at træne sin teknik eller lave en WOD. Vores træningsfaciliteter står til rådighed for alle medlemmer, og hvis du kommer efter et hold, vil der altid være en træner til rådighed. 

NB: Som på de øvrige hold, skal der altid fremmødes til Open Gym, selvom der ikke kræves booking.