Opstartsforløb

Opstartsforløbet er skræddersyet til nye CrossFittere med fire undervisningstimer fordelt på to uger, hvor du vil lære de basale bevægelser og øvelser i CrossFit. Selvom du har trænet fitness, vægtløftning, gymnastik, CrossFit eller andre sportsgrene før, så kan opstartsforløbet alligevel godt anbefales. Din træningsglæde og dit udbytte af træningen vil være langt større med et forløb - ikke mindst socialt. Der vil være en klar ”rød tråd” i undervisningen fra gang til gang, og de tillærte bevægelser vil løbende indgå i selve træningen. Hver time afsluttes med en WOD, hvor vi bruger de bevægelser og teknikker, der er blevet undervist i. 

Du kan læse meget mere om vores opstartsforløb her


WOD

WOD er en forkortelse for Workout of the Day. Der er en ny WOD hver dag, så du hele tiden får variation i din træning. Alle kan være med! 

WOD'en er ens i alle boxe den pågældende dag, og både nye som øvede medlemmer er velkommen på holdet. I timen er der en opvarmning, en styrke og teknik-del, der har til formål at forbedre din styrke og sørge for at bevægelserne udføres korrekt. 


WOD - Stort hold

Holdet er for dig, der er vild med de knap så tekniske workouts, hvor ‘simple but tough’ er mottoet. Der er plads til 24 personer på holdet. Vi anbefaler ikke dette hold til helt nye medlemmer.


Mobility

Til dig, som gerne vil blive smidigere. Du forbedrer din rækkevidde i dine led, så du nemmere kan udføre de bevægelser, der laves i CrossFit. Træningen varierer lidt afhængigt af trænerens tilgang og baggrund og er et glimrende supplement til vores øvrige hold.


Styrkehold

Styrkeholdet er for dig, der gerne vil blive stærkere. På styrkeholdet bliver du stærkere, mens du få forbedret din teknik i de store løft: squat, pres og dødløft. 

Træningen består af en fælles opvarmning, en styrkedel på ca. 30 min. og afsluttes med assistance-øvelser. 

Træningen foregår som følger: · 
  • Mandag og lørdag: Squa-tvariant (Front Squat eller Back Squat)
  • Tirsdag og onsdag: Overkrop Press og Træk
  • Torsdag og søndag: Dødløft (eller hoftedominante bevægelser) 

VL-hold
VL står for vægtløftning. Vægtløftningsholdet er for dig, der ønsker at blive bedre til Snatch og Clean & Jerk. Inden du hopper på VL-holdet, er det en fordel at have styr på de grundlæggende øvelser i CrossFit og mestre både Front og Overhead Squat på et vist niveau. Spørg din træner, hvis du er i tvivl, om du er klar til VL-holdet. 

Øvet WOD

Holdet er for øvede medlemmer, der mestrer alle de grundlæggende øvelser og forskellige løft. Er du i tvivl, om du er klar til Øvet WOD, så spørg din træner først! 


Gymnastics WOD

Til dig, som gerne vil være bedre til de mange gymnastiske elementer i CrossFit, som f.eks. kipping pullups, muscle ups og håndstand. Alle niveauer får udbytte af disse timerEn time indeholder flere af de nævnte elementer, og programmet er det samme i en måned af gangen, så du kan se forbedring fra uge til uge. 


ODW (Outdoor WOD)

Til dig, der er til hård og sjov træning under åben himmel. Vi benytter kun kropsvægtsøvelser, og der fokuseres primært på udholdenhed. 

Du booker holdene inde under hhv. Østerbro eller Amager. På Østerbro mødes vi i Fælledparken ved fodboldbanerne. På Amager mødes vi for enden af Italiensvej ved volleyball-banerne. 


KB-Hold (Kettlebell hold)

På holdet lærer du nye kettlebell-øvelser og får finpudset din teknik i de mere klassiske løft med kettlebells. Her får man både sved på panden, og har det sjovt med dette simple men meget effektive træningsredskab.


CrossFit MOMs
CrossFit Mom er et hold for mødre og deres babyer. Holdet varer 1,5 time, så der er god tid til både at træne og blive forstyrret lidt undervejs. Der bliver ikke spillet høj musik, og niveauet er tilpasset til din form og dit niveau. Din baby kan enten stå ude i gården lige uden for vinduet i barnevognen eller være med indenfor. Holdet fungerer derudover som alle andre hold, så du frit kan tilmelde dig fra gang til gang, og afmelde to timer inden, og det koster naturligvis ikke ekstra. 
CrossFit MOMs afholdes for tiden i:
  • Kirken (2 gange om ugen)
  • Værkstedet (1 gang om ugen)

CrossFit Børnehold
Børneholdene er for de helt unge i alderen 5-14 år. Vi har delt børnene op i to hold, så vi har hold for 5-8 år og 9-14 år. Holdene kører i Kirken, Fabrikken, Værkstedet og Posthuset både i hverdagen og weekenden. Forældrene har mulighed for at træne på normalt hold eller Open Gym samtidig. På børnehold bruges der ikke tunge vægte, men egne kroppe og specielle CrossFit-redskaber. Vi udvikler børnenes motorik, kropsfornemmelse og koordination. Vi skubber, trækker, løber, kaster, klatrer og hopper - og mest af alt har vi det hammersjovt!

Hero WOD

For de øvede medlemmer, der er til lange og ekstremt hårde WODs. Det forventes, at man er øvet og dermed mestrer alle de grundlæggende øvelser. WODen tager næsten hele timen, så du skal varme op inden. Spørg din træner, hvis du er i tvivl, om du er klar til Hero WODs.


Open Gym

I O.G. står vores træningsfaciliteter til rådighed for alle medlemmer. Her kan trænes på egen hånd, laves WODs, trænes teknik eller lignende. Ligger timerne i forlængelse af andre hold, vil der altid være en træner til rådighed. NB: Der skal altid fremmødes til Open Gym, selvom der ikke kræves booking. Fremmøde sker på skærmen som ved almindelige hold. Du finder Open Gym øverst på listen over hold.